Igår/idag

Igår red jag Tia på banan. Hon var jättefin! 
En sammanfattning av passet var väl att jag mest red runt lite okomplicerat. Halvlånga tyglar först och lät henne bara trava runt och hitta en bra takt och tempo själv, och hon sänkte huvudet och frustade på. Gjorde samma sak i galoppen sen och hon var jättefin! 
Samlade upp henne mer på slutet och lät henne arbeta lite men det blev inte så mycket mer än så. 
Hon har ju varit mer eller mindre off på sommaren. Sommarexem och annat skit har inte gjort det så lätt att hålla henne 100% på topp. Allt blir bara allmänt bedrövligt under den tiden. Men nu försvinner värmen, på gott och ont, och med den även sommarexemet och hela hon blir piggare och gladare och fräshare. Så nu är det hennes tur att få glänsa lite ;) 
 
Bambie och Sacke fick sig en promenad. För Sacke lär det ju inte bli så mycket mer än så tills tappskon är fixat. Längtar enormt tills jag går i trean och får lära mig att slå på tappskor. Då jävlar slipper man sådant här. Usch. Men tills dess så är det bara att vänta tills människan kommer... 
 
Bonnie fick chilla sig lite på ridbanan, ni har ju sett bilderna ;) Hon passade ju på att rulla sig. Rullar man sig i gräshagen blir man ju inte lerig så hon tar det hon får ;) Hon markerar fortfarande hälta så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Hon har ju stått ett tag, och Sacke är ju frisk men inte hon. Blir till att åka in till kliniken snart. Yey, många bra minnen därifrån ;)
 
 
 
Idag blir det lite annorlunda men ändå inte. Tia ska få komma ut. Hade det inte varit så blött så hade vi kört stubbåkerrejsning, men ja, det blir lite geggigt och klafsigt och inte så roligt för bönderna om man skulle göra det nu, så vi får väl hålla oss till grusvägarna. Inte så pjåkigt det heller ;) 
 
Sacke ska få ännu en av sina promenader. Tur att det finns så många olika vägar här runt omkring. Börjar tappa lite fantasin på vart man kan gå. Haha man kan ju (orkar ju) inte gå så långt när man promenerar. De flesta rundorna är mångakilometerlånga. Men ja, det är ju bara att traska på. Sätta ett ben före det andra som man brukar säga ;) 
 
Bambie får chilla idag för jag vet inte om jag hinner, det lär bli rätt så sent idag. Bonnie blir ompysslad men inte så mycket mer heller. 
 

Kommentarer

Kommentera dina snälla kommentarer här: (de dumma kan du behålla för dig själv tack)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (som bara jag kommer att se)

URL/Bloggadress: (så jag kan kolla på din blogg också:) )

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0