Löshoppning x5

Vad som började som en liten, oskyldig tanke slutade tillslut med att vi satte upp hinder och linor och löshoppade fem hästar. Av mina så fick Tiafia och Bambi äran, och så tog vi Nygårds tre hästar, "Fölet"- 2årig islänning som heter Erna, Ali 23årig gubbe och Elaine, som jag berättat om. 
 
TiaFia och Bambi började och visade verkligen upp sig ordentligt. Vi har inte löshoppat någon av dem på kanske ett halvår så det var verkligen dags. 
 
Vi började lite smått med bara tre kryss med ett galoppsprång emellan varje. Sedan satte vi upp det första hindret som ett jättelågt räcke och de andra två kryssen sattes ihop till en oxer. Bambie fick hoppa först och stylade manen av sig, haha, men jag är riktigt stolt över prickhästen. Som sagt har hon inte hoppat på minst ett halvår, och det var första gången vi löshoppade henne. Har ingen aning om hur mycket hon löshoppats innan det, troligtvis inte så mycket. För er som är intresserade av hur högt vi slutade på så var det 75 cm. Bara för att det gick så bra slutade vi där. 
 
Tiafia visade sin rutinerade och chillade sida. Hon pffade åt en maffig oxer på 90 cm och gled över som ingenting. Men vi valde att sluta där medan det gick bra där också. 
 
Att det skulle gå så här bra för båda nu första gången på så länge gjorde mig jätteglad, haha vad ska man säga?! 
 
Film på Bambi. Funderar på om jag ska sätta ut den på annonsen eller inte. Kanske jag borde. Men filmen visar inte alls hur hon var. Hon ser lite typ ovillig och halvseg ut på filmen, någonting hon INTE var kan jag ju berätta. Sedan har hon ölmage? Haha hon har lite ölmage men kom igen, den är inte sådär stor! Eller? 
Typiskt jag att överanalysera det här... 
 
 
filmen. 
Eller så kanske jag bara lägger in den här bilden på annonsen; 
en printscreen från en av filmerna. Den visar lite mer av henne tycker jag. Hon ser mer pigg och glad ut, alltså mer sig själv, än vad hon gör på hela filmen. 
 
 
Behöver verkligen eran hjälp! Vad ska jag göra! 
Orkar inte redigera filmen på Tia ikväll för nu ska jag sova. Fixade bara Bambis snabbt för att jag skulle kunna lägga upp den på annonsen, men som sagt är jag ju inte säker på om jag ska göra det. Vad tycker ni? Kommentera!

Kommentarer

Kommentera dina snälla kommentarer här: (de dumma kan du behålla för dig själv tack)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (som bara jag kommer att se)

URL/Bloggadress: (så jag kan kolla på din blogg också:) )

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0